شناسهٔ خبر: 179331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری عملیات تکمیلی پروژه‌های راه در بخش مرکزی لارستان

بازدید مدیر کل از محور لار بندر و روستای چانهر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، به منظور رفع موانع اجرایی از پروژه های راه از چندین پروژه در بخش مرکزی لارستان بازدید و دستوراتی را در خصوص تسریع در عملیات اجرایی آن ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به همراه حسین راضی سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌ها و فرهام رستمی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لارستان، به منظور رفع موانع اجرایی از پروژه‌ها از چندین پروژه در بخش مرکزی لارستان بازدید و دستوراتی را در خصوص تسریع در عملیات اجرایی آن ابلاغ کرد.

شبانی انجام بازدیدهای میدانی را زمینه ساز اجرای کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: یکی از راهکارهای برون رفت از محرومیت و حرکت به سوی توسعه پایدار، ایجاد راه دسترسی و مواصلاتی بوده که الحمدا… این مهم برای محور زاهد محمود - اوه در حال اجراست.

وی تصریح کرد در حال حاضر ۲/۵ کیلومتر از عملیات احداث و اجرای آسفالت راه روستایی زاهد محمود - اوه در دست اقدام است که در فاز نخست ۴ کیلومتر از این محور ۱۴ کیلومتری تکمیل شده و امیدواریم در سال جاری با برگزاری مناقصه ۷ کیلومتر باقی مانده نیز هر چه سریع‌تر به مرحله‌ی اجرا برسد.

شبانی در خصوص احداث آبنمای علی آباد زاهد محمود هم اظهار کرد: باوجود قرارگرفتن راه دسترسی روستای علی آباد در بستر رودخانه، تاکنون جهت عبور مترددین، سازه آبرو بر روی این رودخانه احداث نشده بود که در زمان وقوع سیلاب‌ها مشکلات عدیده‌ای برای اهالی به همراه داشت که برای احداث این آبنما ۱۲۰ شاخه لوله که قطر دهانه هریک از لوله‌ها یک متر و نیم در ۱۵ ردیف پیش‌بینی شده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به راه ارتباطی چاه نهر -فدامی که عملیات احداث این پروژه با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به صورت مستمر اجرایی شده و در حال انجام است، گفت: روستای چاه نهر منطقه‌ای با ظرفیت بالا در تولیدات کشاورزی است که در ١٢٥ کیلومتری شهر لار واقع شده است و با احداث این مسیر راه ارتباطی و دسترسی مردم این روستا و انتقال تولیدات کشاورزی آنها به شهرستان داراب تسهیل می‌شود.

وی افزود: اخیراً ادامه عملیات چاه نهر فدامی به طول ۲کیلومتر در گردنه صعب العبور در حال اجراست.

شبانی خاطر نشان کرد: طول این مسیر ۳۰ کیلومتر است و ١٥ کیلومتر از محور مذکور در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار گرفته که پیش از این ۱۰ کیلومتر از آن توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان تکمیل شده و با تامین اعتبار، به‌زودی تمامی ۱۵ کیلومتری که در حوزه سرزمینی ما قرار دارد به اتمام خواهد رسید.